Vedtægter for foreningen Thin red Line Denmark

Vedtægter for Foreningen “Thin red line Denmark . Foreningens navn og hjemsted
1.1. Foreningens navn er Thin red Line Denmark, forkortet TRL.
1.2. Foreningens er hjemmehørende i Danmark.

  1. Formål 2.1. TRL er en ikke-politisk, men frivillig og velgørende landsdækkende forening.
    2.2. Foreningens formål er;
    a) at yde støtte til nuværende sundhedsansatte, der er ansat eller har været ansat i tjeneste i det danske
    sundhedsvæsen, og som under eller som følge af deres tjeneste har fået fysiske eller psykiske skader
    . b) at yde støtte til de ovennævntes pårørende
    c) andre aktiviteter, der kan medvirke til, at de i pkt. 2.2 nævnte personer kan genoprette en så normal
    tilværelse som muligt efter en traumatisk hændelse i forbindelse med udførelse af deres job i
    sundhedsvæsnet.
    D ) aktiviteter der styrker og understøtter forholdet mellem borgerne og ansatte i sundhedsvæsnet.
    e) at skabe opmærksomhed og anerkendelse omkring arbejdet i sundhedsvæsnet.
    . 3. Medlemmer
    3.1. Enhver kan blive medlem af TRL.
    3.2. Indmeldelse i TRL sker ved at tegne enten et personligt medlemskab eller et firmamedlemskab.
    3.3. Enhver, som har meldt sig ind i TRL, blevet registreret, og som betaler kontingent, er medlem af TRL.
    3.4. Et medlem kan til enhver tid udmelde sig af TRL.
    3.5. Et medlem, som ikke respekterer nuværende vedtægter eller generalforsamlingens beslutninger, kan
    af bestyrelsen ekskluderes af foreningen. Bestyrelsen orienterer generalforsamlingen herom på
    førstkommende generalforsamling.
    3.6. Ved udmeldelse eller eksklusion refunderes kontingentet ikke.
    3.7 Ved indmeldelse i foreningen kan man lade sig registrere som Pensioneret fagperson.
  2. Bestyrelse
    4.1. Bestyrelsen forestår ledelsen af foreningens anliggender og skal sørge for en forsvarlig organisation af
    foreningens virksomhed i henhold til vedtægterne.
    4.2. Bestyrelsen skal påse, at bogføring og formueforvaltning kontrolleres på en efter foreningens forhold
    tilfredsstillende måde.
    4.3. Bestyrelsen består af 4 medlemmer og 2 suppleanter.
    4.3.1 De 4 medlemmer vælges på generalforsamlingen blandt medlemmerne for en 2-årig periode.
    4.3.2. Der er 2 suppleanter i bestyrelsen.
    3.7. 4.4. Bestyrelsen skal bestå af ansatte i sundhedsvæsnet.
    4.5. Formanden vælges af på den stiftende generalforsamling, for en 2-årig periode, kasser vælges på den
    stiftende generalforsamling for en 2 årig periode.
    4.6. Bestyrelsen konstituerer sig straks efter den stiftende generalforsamling.
    Bestyrelsen fastsætter for øvrigt selv sin forretningsorden.
    4.7.1. De af bestyrelsen behandlede anliggender afgøres ved simpelt stemmeflertal. I tilfælde af
    stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.
  3. Kredsambassadører
    5.1. Kredsambassadørernes opgave er at varetage uddeling af de af bestyrelsen afsatte midler.
    5.2. Bestyrelsen udarbejder retningslinjer for kredsambassadørernes arbejde.
    5.3. Kredsambassadørerne udpeges og fastsættes af bestyrelsen.
    5.4. Sammensætningen af Kredsambassadørerne skal så vidt muligt være repræsentativt for Dansk
    sundhedsvæsen. En kreds ambassadør kan være medlem af bestyrelsen.
    5.4. Kredsambassadørerne skal være myndige, ansat i sundhedsvæsnet.
  4. Foreningens kapital
    6.1. Foreningens kapital søges tilvejebragt gennem donationer, indsamlinger, arrangementer,
    salgsaktiviteter o.l. efter beslutning i bestyrelsen.
    6.2. Donationer kan øremærkes til bestemte opgaver eller projekter indenfor foreningens formål.
    Sådanne donationer holdes til disposition til anvendelse i overensstemmelse med betingelsen for
    donationen.
    6.3. Foreningens kapital administreres af bestyrelsen på forsvarlig vis og i overensstemmelse med
    vedtægter og generalforsamlingens beslutninger.
    6.4. Der påhviler ikke foreningens medlemmer samt bestyrelsens eller Kredsambassadørerne nogen
    personlig hæftelse.
    6.5. Bestyrelsen kan tegne ansvarsforsikring for bestyrelsen.
    6.6. Foreningens formue kan ikke pantsættes.
    6.7. et evt. overskud fra arrangementer og salgsaktiviteter mv., må udelukkende anvendes til formål, nævnt
    i § 2. 7. Generalforsamling
    7.1. Generalforsamlingen er TRL’s øverste myndighed.
    7.2. Generalforsamlinger kan afholdes i hele Danmark.
    7.3. Ordinær generalforsamling skal afholdes én gang årligt.
    7.4. Ordinær generalforsamling indkaldes af bestyrelsen til TRL’s registrerede medlemmer.
    7.5. Indkaldelse sker pr. e-mail, brev, hjemmeside eller på de sociale medier med et varsel på mindst fire
    uger. I indkaldelsen vil stå, i hvilket område af Danmark, som generalforsamlingen vil foregå.
    7.5.1 for at deltage i generalforsamlingen, skal man tilmelde sig inden for den på indkaldelsen angivne frist.
    7.5.2 De tilmeldte vil kort før generalforsamlingen modtage den eksakte adresse.
    7.6. Indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før en generalforsamling.
  5. Dagsorden for den stiftende generalforsamling
    8.1. Dagsordenen for den stiftende generalforsamling skal omfatte:
  6. Valg af referent.
  7. Godkendelse af vedtægter.
  8. Valg af formand (2-årig periode)
  9. Valg af Kasser (2-årig periode)
  10. Valg af bestyrelsesmedlemmer. (4 medlemmer og 2 suppleanter for en 2-årig periode.
  11. Valg af revisor. (Bestyrelsen forpligter sig til af finde en revisor inden for det første halve år.)
  12. Valg af kreds ambassadører. (Bestyrelsen forpligter sig til at prøve at finde kreds ambassadører inden for
    det første år.
  13. Eventuelt.
  14. Generalforsamling – beslutninger og dirigent
    9.1 Ethvert medlem, der er registreret som betalende medlem gennem de sidste 3 måneder, har
    stemmeret.
    9.2 Et medlem kan i henhold til fuldmagt repræsentere ét andet medlem, der har været betalende medlem
    gennem de sidste 3 måneder.
    Fuldmagten skal forevises skriftligt og være dateret fuldmagt. Bestyrelsen kan repræsentere et ubegrænset
    antal medlemmer.
    9.3. Medlemmer har hver én stemme.
    9.4. På generalforsamlingen kan beslutning kun tages om de forslag, der har været optaget på
    dagsordenen.
    9.5. De anliggender, der behandles på generalforsamlingen, afgøres ved simpelt stemmeflertal dog kræver
    vedtagelse af forslag om ændring af foreningens vedtægter og/eller opløsning af foreningen, at 2/3 af de
    afgivne stemmer tiltræder forslaget.
  15. Ekstraordinær generalforsamling
    10.1 Bestyrelsen er forpligtiget til at indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvis der foreligger en
    skriftlig fremsat begæring med angivelse af dagsorden fra mindst 25 medlemmer af foreningen.
    10.2 Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes med to ugers varsel.
    10.3 Senest en uge før ekstraordinær generalforsamling, skal dagsordenen og de fuldstændige forslag
    offentliggøres på foreningen hjemmeside eller Facebook side.
  16. Tegningsregel
    11.1. Foreningen tegnes af to bestyrelsesmedlemmer, hvoraf den ene skal være formand eller
    næstformand.
    11.2. Bestyrelsen kan meddele prokura, enkelt eller kollektivt.
  17. Regnskab og revisor
    12.1. Foreningens regnskabsår løber fra 1. januar til 31. december.
    12.2. Review af foreningens regnskaber foretages af en statsautoriseret eller registreret revisor, som findes
    inden for det første år.
    12.3 Revisor vælges af generalforsamlingen på hvert års ordinære generalforsamling, første år vælges
    revisor af bestyrelsen, og skal klart fremgå af et referat, hvornår valget er foregået.
    12.4 Årsrapporten skal opstilles på overskuelig måde i overensstemmelse med lovgivningen og give et
    retvisende billede af foreningens aktiver og passiver, den økonomiske stilling samt resultatet.
    Årsrapporten skal i overensstemmelse med årsregnskabslovens bestemmelser forsynes med bestyrelsens
    ledelsespåtegning og reviewpåtegning af foreningens revisor.
  18. Foreningens opløsning
    13.1. Foreningen kan efter indstilling fra bestyrelsen opløses i overensstemmelse med pkt.9.5.
    I så fald, skal foreningens eventuelle likvidationsprovenu eller overskud overdrages til en efter bestyrelsens
    indstilling anden forening mv., som er hjemmehørende her i landet og har et almenvelgørende eller på
    anden måde almennyttigt formål i relation til danske ansatte i politiet og deres pårørende.

  19. 14.1 Vedtægter gældende for TRL i perioden 31/1 2024 og indtil næste generalforsamling.